Практична реалізація досвіду у діяльності клубу гри в шахи “Ерудит” для дітей засвідчила, що діти, які відвідують шаховий гурток під керівництвом Зубенка Віктора Миколайовича, за декілька років добре засвоїли основні теоретичні та практичні засади гри в шахи.
Видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський зазначав: “…як м’язи розвиваються та зміцнюються в процесі подолання труднощів, так і для формування та розвитку мозку необхідні праця і напруження”
Дитина за період навчання (відвідування клубу) – знає назви шахових фігур, знає шахові терміни, орієнтується на шахівниці, знає правила, за якими ходить та б’є кожна фігура та інш.
Роботу шахового гуртка можна розглядати в двох аспектах. Перший аспект – спортивний. З гуртківців можуть зрости розрядники, майстри спорту, які успішно виступатимуть у змаганнях на першість міста, області, країни. Другий аспект – виховний. Заняття шахами справляють благотворний вплив на всіх дітей – незалежно від того, стануть вони спортсменами високої кваліфікації чи ні.
Сучасне життя потребує від людини гнучкого мислення, широкої ерудиції, вміння вирішувати різні проблеми. Інтелектуальний розвиток особистості слід починати з раннього дитинства. Дуже важливо виховати у дітей вміння концентрувати увагу, аналізувати ситуації та робити висновки, моделювати певну реальність та способи поведінки у ній. Шахи є одним із тих засобів, що дають змогу педагогам успішно виконувати ці завдання та оптимізувати всебічний розвиток дітей.
